Buku Inovasi Perkhidmatan UPM - Bab 1: Projek Inovasi Perkhidmatan (6 & 7) | PUSAT JAMINAN KUALITI
» ARTIKEL » Buku Inovasi Perkhidmatan UPM - Bab 1: Projek Inovasi Perkhidmatan (6 & 7)

Buku Inovasi Perkhidmatan UPM - Bab 1: Projek Inovasi Perkhidmatan (6 & 7)

ANUGERAH INOVASI PERKHIDMATAN     
FINALIS HARI KUALITI DAN INOVASI PERKHIDMATAN UPM 2024     
6.         Tajuk Projek  PENETAPAN EKSA SEBAGAI SASARAN KERJA TAHUNAN STAF PKU
PTJ  Pusat Kesihatan Universiti
NamaKumpulan  XSA-TREAM

Sinopsis Projek 

Penetapan aktiviti EKSA sebagai Fungsian Utama dalam Sasaran Kerja Tahunan (SKT) kepada semua staf PKU (Pengurusan & Profesional serta Sokongan)
i. Komitmen (Penglibatan Dalam Aktiviti)
ii. Kewangan
iii. Sumbangan

Impak

Pelaksanaan        

 i. Mencapai Objektif Pelaksanaan Inovasi.
 ii. Mencapai Objektif Pelaksanaan EKSA.
 iii. Peningkatan Produktiviti Staf / PTJ.
iv. Penjimatan Sumber PTJ.
v. Peningkatan Markah Audit Dalaman.
vi. Maklum Balas Pelanggan Yang Positif.

          
7.      

 

   
Tajuk Projek  Sistem Research Grants Monitoring Platform (ReGMP)
PTJ  Fakulti Kejuruteraan
NamaKumpulan  ReGMP@Eng

Sinopsis Projek

 

 

 

Research Grants Monitoring Platform (ReGMP) adalah sistem pemantauan menggunakan aplikasi Automated Google Sheets yang menghantar notifikasi melalui e-mel kepada penyelidik secara individu bagi peringatan penghantaran permohonan lanjutan, peringatan penghantaran Laporan Kemajuan Penyelidikan (LKP) & Laporan Akhir Penyelidikan (LAP) Geran Putra. Proses ini hanya memerlukan penyeliaan yang minimum daripada pegawai bertanggungjawab.

ReGMP juga digunapakai untuk capaian maklumat asas Geran UPM & Geran Luar (KPT & MOSTI) oleh penyelidik secara langsung pada bila-bila masa dan di mana sahaja sekaligus dapat memastikan capaian data terkini berjalan
lancar.

Impak

Pelaksanaan          

 i. 0 NCR LKP & LAP di FK sejak 2020.
 ii. 0 Kebergantungan Kepada Manusia.
 iii. 87.5% Penjimatan Masa (35 jam/bulan).
 iv. 67% Pengurangan Sumber Manusia.
 v. Informasi Bersasar.
vi. Pengurangan Human Error.
vii. Tepat & Mudah Diakses secara real-time.

Tarikh Input: 26/02/2025 | Kemaskini: 26/02/2025 | aidawati

PERKONGSIAN MEDIA

PUSAT JAMINAN KUALITI
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor Darul Ehsan
03-9769 1508
03-9769 1489
W.2025/7/4:12:18:13~noCache